Tur til Botanisk Have med foredrag af Tom Jørgensen

Søndag den 30. maj kl. 10.00 - 12.00

Botanisk Have i København er ikke kun en oase fuld af smukke sjældne træer, buske og blomster. Den er også hjemsted for en række skulpturer forestillende græske guder og gudinder. På denne rundvisning vil vi høre om de drønspændende historier fra den græske mytologi. Historier, der har formet den vestlige kultur på mere end én måde. Samtidigt vil man få et indblik i havens historie fra at være en del af voldterrænet til i dag at være en smuk park med skønne blomster, et unikt drivhus, et observatorium og, om nogle år, stedet for en helt nyt museum for naturvidenskab.

Byens billeder

Foredag med Tom Jørgensen søndag den 29. marts kl. 10

Denne tur i det indre København lægger op til, at man sænker tempoet og prøver at lægge mærke til alle de spændende ting, der kan være i en storby. Ikke kun ”rigtig” kunst som skulpturer, monumenter og gavlmalerier, men de ting, vi ofte overser: graffiti, lygtepæle, kloakdæksler, neonreklamer, værtshusskilte, butiksfacader, plakater og plankeværker. På turen vil man også høre om de ting, huse og kvarterer, som ikke mere findes i vores hovedstad: brændt, bombet eller bulldozet væk. Den mest impulsive og foranderlige af mine kunstture.